Ogłoszenie Burmistrza Miasta i Gminy Izbica o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia Planu ogólnego Miasta i Gminy Izbica

11 sierpnia 2025

Plan ogólny to nowy, obowiązkowy dokument, który ma zastąpić Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument określi podział obszaru gminy na strefy planistyczne oraz wskaże gminne standardy urbanistyczne. Plan ogólny stanowi akt prawa miejscowego, a ustalenia w nim zawarte będą wiążące dla planów miejscowych oraz dla decyzji o warunkach zabudowy.

Etapy tworzenia Planu Ogólnego Gminy:

  • Przystąpienie do sporządzenia Planu Ogólnego
  • Zbieranie wniosków do planu
  • Opracowanie projektu
  • Uzgodnienie projektu
  • Konsultacje społeczne
  • Uchwalenie Planu Ogólnego

Składanie wniosków

Zgodnie z procedurą jednym z pierwszych etapów jest zbieranie wniosków. W gminie Izbica będą one przyjmowane od 11 sierpnia do 8 września 2025 roku. W tym terminie każdy zainteresowany mieszkaniec może przekazać swoje sugestie do sporządzanego dokumentu. Wnioski, za pomocą formularza dostępnego w siedzibie urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, będą przyjmowane:

  1. Elektronicznie (konieczny podpis profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
    – za pomocą platformy ePUAP: /3ov97yks4s/skrytka
    – za pomocą eDoręczeń: AE:PL-68822-91251-WDEUH-32
    – za pomocą poczty elektronicznej: [email protected]
  2. Listownie na adres: Urząd Miasta i Gminy Izbica ul. Gminna 4, 22-375 Izbica
  3. Osobiście – w Urzędzie Miasta i Gminy Izbica (w godzinach pracy urzędu 7:00-15:00)

Więcej informacji można uzyskać w Referacie Budownictwa, Inwestycji, Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska (pokój numer 2).

 

Strefy możliwe do wyznaczenia w planie ogólnym gminy:

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Izbica, dnia 11 sierpnia 2025 roku

  Znak sprawy:
GIP.6720.1.2025

OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA I GMINY IZBICA

o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia Planu ogólnego Miasta i Gminy Izbica

Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.) ogłaszam, o podjęciu przez Radę Miejską w Izbicy Uchwały Nr X.77.2024 z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Miasta i Gminy Izbica.

Zgodnie z uchwałą w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego, zakres planu obejmuje obszar Miasta i Gminy Izbica w jej granicach administracyjnych. Uchwała dostępna jest w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Izbica, ul. Gminna 4, 22-375 Izbica oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce: Planowanie przestrzenne Gminy Izbica /Plan ogólny gminy.

Wnioski do projektu planu ogólnego gminy można składać do Burmistrza Miasta i Gminy Izbica w terminie do 08.09.2025 r. na formularzu pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego dostępnym w siedzibie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Izbica w zakładce: Planowanie przestrzenne Gminy Izbica /Formularz pisma dotyczącego APP. Wnioski można składać na piśmie utrwalonym w postaci papierowej na adres: Urząd Miasta i Gminy Izbica, ul. Gminna 4, 22-375 Izbica n/W lub w postaci elektronicznej na adres e-mail: [email protected], poprzez platformę ePUAP: /3ov97yks4s/skrytka lub e-Doręczenia: AE:PL-68822-91251-WDEUH-32. Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Burmistrz Miasta i Gminy Izbica.

Wnioskodawca we wniosku powinien podać imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazanie, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, może także podać dodatkowe dane do kontaktu, np.: adres do korespondencji lub numer telefonu.

Zgodnie z art. 8a ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w związku z przetwarzaniem danych osobowych uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planowania przestrzennego, prawo do uzyskania wszelkich dostępnych informacji o źródle danych osobowych, jeżeli dane te nie zostały zebrane od osoby, której dotyczą, przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano.

/-/ Jerzy Lewczuk

Burmistrz Miasta i Gminy Izbica

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Urząd Miasta i Gminy Izbica przetwarza dane osobowe jako Administrator wtedy, kiedy samodzielnie decyduje o celach i metodach tego przetwarzania lub jako podmiot przetwarzający wtedy, gdy o celach tych decyduje inny Administrator (inny organ państwowy – np. Minister lub inny organ samorządowy np. Urząd Marszałkowski).
Ogólna klauzula informacyjna
Przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem Danych Osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Izbica, adres: ul. Gminna 4, 22-375 Izbica, tel. 84 618-30-34, e-mail: [email protected]
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Kontakt: [email protected]
3. Administrator przetwarza dane osobowe w celu realizacji zadań statutowych realizując cele i zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym i innych przepisach szczegółowych.
4. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Administratora to:
    a) wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze
    b) zgoda osoby
    c) realizacja umowy
    d) ochrony żywotnych interesów osób
    e) wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowanej władzy publicznej

5. Administrator może przekazać dane osobowe jedynie uprawnionym z mocy prawa instytucjom czy podmiotami tylko w dopuszczalnym prawnie zakresie (w tym swoim jednostkom organizacyjnym i innym jednostkom JST lub państwowym)
6. Administrator będzie przetwarzał dane osobowe przez okres:
    a) dla przetwarzania w związku z obowiązkiem prawnym – przez okres wynikający z właściwych przepisów dziedzinowych zgodnie z przypisaną kategorią archiwalną
    b) dla przetwarzania za zgodą lub na podstawie umowy – w okresie ich obowiązywania
    c) dla przetwarzania w związku z ochroną żywotnych interesów osoby – przez czas wynikający z zapewnieniem ochrony tych interesów
    d) dla przetwarzania w związku wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym przez czas wynikający z realizacji tego zadania
7. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługują następujące prawa:
    a) do dostępu do swoich danych;
    b) do sprostowania swoich danych;
    c) do ograniczenia przetwarzania swoich danych;
    d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  Ponadto dla przetwarzania za zgodą, osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
    e) do wycofania zgody w dowolnym momencie – wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania w okresie jej obowiązywania
    f) do usunięcia danych

W przypadku zaś przetwarzania realizowanego w związku z wykonywaniem zadania publicznego lub w ramach sprawowanej władzy publicznej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo: g) do wniesienia sprzeciwu
8. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
9. Dane osobowe nie będą przetwarzane poza UE. Podanie danych osobowych przetwarzanych za zgodą jest dobrowolne.
10. Podanie danych osobowych przetwarzanych z obowiązku prawnego Administratora jest niezbędne w celu nadania biegu danej sprawie.

Podstawy prawne:
– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE ) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (https://eur-lex.europa.eu/legal content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679&from=PL)
– Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/2410_u.htm)

 

Urząd Miasta i Gminy Izbica

Adres Gminna 4
22-375 Izbica
Telefon (84) 618 30 34
Fax (84) 618 30 49
EPUAP Skrytka: /3ov97yks4s/skrytka
Wpłaty Konto podstawowe:
Bank Spółdzielczy w Izbicy
64 9610 0002 0000 0824 2007 0002

Odpady komunalne:
Bank Spółdzielczy w Izbicy
60 9610 0002 2001 0000 0824 0016

Godziny pracy

Poniedziałek:
7:00 - 15:00
Wtorek:
7:00 - 15:00
Środa:
7:00 - 15:00
Czwartek:
7:00 - 15:00
Piątek:
7:00 - 15:00

Przydatne linki