Informacja Lubelskiego Oddziału Okręgowego PCK – webinar 30 lipca 2025r.

24 lipca 2025

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym seminarium internetowym (webinarze) pn. „Bez barier w kryzysie – Jak uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami w sytuacjach kryzysowych i punktach tymczasowego schronienia?”

Kryzys nie wybiera. Pomoc powinna być dla wszystkich. W sytuacjach kryzysowych często koncentrujemy się na czasie reakcji, zabezpieczeniu zasobów i organizacji przestrzeni. Ale wśród osób poszkodowanych są także ci, którzy potrzebują szczególnego wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami oraz osoby o szczególnych potrzebach. Jak zadbać o to, by w punktach tymczasowego schronienia i podczas działań ratunkowych nikt nie został pominięty?

📅 Środa, 30 lipca 2025 r.

⏰ Godz. 13:00–14:00

🖥️ Platforma MS Teams (online)

Kliknij tutaj, aby się zarejestrować

 Dlaczego warto wziąć udział? Podczas tego spotkania:

  • Dowiedzą się Państwo, jak w praktyce organizować wsparcie i przestrzeń w punktach tymczasowego pobytu tak, by były dostępne dla wszystkich.
  • Poznają Państwo praktyczne standardy i rekomendacje pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami w sytuacjach kryzysowych.
  • Zyskają Państwo wiedzę, jak unikać błędów, które mogą prowadzić do wykluczenia osób z niepełnosprawnościami w czasie ewakuacji i pomocy.

 Dla kogo? Serdecznie zapraszamy:

  • przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe
  • pracowników służb ratowniczych i mundurowych
  • członków organizacji pozarządowych
  • wszystkich zaangażowanych w działania pomocowe

 Co dodatkowo otrzymają uczestnicy po webinarze?

  • Dostęp do najnowszej publikacji „Bez barier w kryzysie: przewodnik dla służb i NGO. Standardy opieki nad OzN w punktach pobytu tymczasowego oraz w czasie zdarzeń kryzysowych” – stworzonej przez członków Lubelskiej Grupy Pomocy Humanitarnej Polskiego Czerwonego Krzyża.
  • Gotowe schematy działania i praktyczne wskazówki – jak realnie wdrożyć zasady dostępności w działaniach kryzysowych.
  • Możliwość zadania pytań autorom przewodnika podczas spotkania.

 Spotkanie poprowadzą – Paweł Romański i Piotr Pokorny. Autorzy przewodnika i osoby z doświadczeniem w działaniach terenowych, w których liczy się każda sekunda i każda decyzja. Ich priorytet to jedno: „Zapewnić ludziom bezpieczeństwo”.

Urząd Miasta i Gminy Izbica

Adres Gminna 4
22-375 Izbica
Telefon (84) 618 30 34
Fax (84) 618 30 49
EPUAP Skrytka: /3ov97yks4s/skrytka
Wpłaty Konto podstawowe:
Bank Spółdzielczy w Izbicy
64 9610 0002 0000 0824 2007 0002

Odpady komunalne:
Bank Spółdzielczy w Izbicy
60 9610 0002 2001 0000 0824 0016

Godziny pracy

Poniedziałek:
8:00 - 16:00
Wtorek:
7:00 - 15:00
Środa:
7:00 - 15:00
Czwartek:
7:00 - 15:00
Piątek:
7:00 - 15:00

Przydatne linki